دیدگاه بیرونی ها در بارۀ پلاتفورم
کمیسیون رسانش و فرهنگ شورای کشوری اتریش کمیسیون رسانش و فرهنگ شورای کشوری اتریش

به منظور رسانش پلاتفورم داکتر حبیب منگل کاندید ریاست جمهوری کشور به مراجع سیاسی و اجتماعی بیرونی و ادامه گفتمان سازنده پیرامون درون مایۀ آن امروز هیا ت شورای کشوری نهضت  فراگیر دموکراسی وترقی افغانستان در اتریش به ریاست دیپلوم     انجینرعمر محسن زاده مسوول شورای کشوری و عضویت محترمه انجینرهما یوسفی و محترمه خالده دلزاده با خانم مارتینا نایویرت گزارشگر سیاست خارجی، سیاست انکشافی و جهانی سازی کلوپ پارلمانی سبزها که مسؤلیت اموربین المللی حزب سبزها اتریش را نیز به عهده دارد،دیدار نمود. در این دیدار نهایت دوستانه نخست در بارۀ چگونگی اوضاع کشور و منطقه ما،مسا له صلح وامنیت،پروسه انتخابات ریاست جمهوری و راه های بیرون رفت از بن بست کنونی صحبت گردید. هیأت شورای کشوری نهضت  فراگیر دموکراسی وترقی افغانستان در اتریش ضمن بیان جوانب گوناگون پلاتفورم از سهم گیری فعال نیروهای تجدد طلب وترقیخواه افغانستان در تدوین و پشتبانی مردم از آن یادآوری نمود.

 خانم مارتینا نایویرت که از جریانات و رویداد های افغانستان آگاهی زیاد داشت همنوائی خودرا با مفاد پلاتفورم انتخاباتی داکتر حبیب منگل به ویژه در تامین صلح و امنیت، دیموکراتیزه سازی زندگی سیاسی و اجتماعی، امرزنان افغانستان،مبارزه با فساد اداری، جلوگیری از کشت وتولید مواد مخدرومبارزه علیه فقر و بی عدالتی ابراز نمود.

 خانم مارتینا نایویرت با توجه به عضویت اتریش در شورای امنیت ملل متحد از امکانات اثرگذاری بیشتر سیاست خارجی این کشور بر پروسه های عادی سازی اوضاع و صلح در افغانستان سخن گفته و وعده نمود تا پروژه های مشخصی را در امر کمک به مردم خاصتأ زنان افغانستان مد نظر گیرد و توجه عامه را به آن جلب نماید.

خانم مارتینا نایویرت تلاش های نهضت  فراگیر دموکراسی وترقی افغانستان  را در امر وحدت همه نیروهای دیموکراتیک و ترقیخواه ستود وبا ابراز همبسته گی پیروزی های مزید این نیروها را در کارزار انتخابات جاری آرزو نمود.





July 15th, 2009


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها